Saturday, April 23, 2011

Tohoku Trip #2: Minamisanriku day 3

東北トリップ#2 宮城県南三陸町 3日目


The last of our 3-day visit to Minamisanriku and the surrounding areas, we were able to visit several evacuation sites, and sang songs at 3 of them. First, we went back to Shizukawa High School on the top of the hill to give them a bunch of CDs that we burned in the car, which is where this picture was taken.
南三陸町とその周辺の地域を3日間訪問しましたが、その最後の日に避難支援所をいくつか訪問することができ、3つの場所で歌を歌うことができました。最初に、丘の上にある志津川高校に行って、車の中で焼いたCDをたくさん皆さんに受け取っていただきました。この写真はそこへ行く途中で車の中から撮りました。

I don't have a picture of it, but we went back to Natari to sing for the people evacuating in the Natari Hoikuen.
写真はないのですが、名足に戻って、名足保育園で避難生活している方のために歌いました。

This is us with the evacuees who were staying at the Tsunomiyasou Minshuku. Most of the young people were out working.
津ノ宮民宿で避難生活している皆さんと一緒に撮った写真です。ほとんどの若い人達は仕事に出ていました。

The last stop of our day was the Kaiyou Shounen no Ie. They had no power (like most sites in Minamisanriku) and so all of the photos were dim and fuzzy, as it was getting later in the afternoon. There were a few kids, playing with some volunteers, and we were able to sing for everyone in the main lobby.
この日最後に訪問した所は、カイヨウ少年の家です。停電していました。(南三陸のほとんどの避難所は停電しています。)だから夕方に近いこともあって写真がやや暗くぼやけています。何人か子供達もいて、ボランティアーの人達と遊んでいました。私たちもメインのロビーで皆さんのために歌を歌うことができました。

This is a photo of the back of our car at the end of the day. What a whole lot of dusty car-rides through rubble will do.
この写真は、一日の終わりに撮りました。この車が瓦礫のとてもほこりっぽい中を走ったのがわかるでしょう。

0 comments:

Post a Comment